بازاریابی

بازاریابی پیامکی: چرا کار می کند + 5 نکته برای موفقیت

بازاریابی پیامکی

رشد کسب‌وکار شما به دنبال یافتن راه‌هایی برای گسترش دسترسی شما اما اصلاح تماس شماست. رسانه های اجتماعی و موتورهای جستجو برای دسترسی عالی هستند، اما شخصی سازی دشوار است. ایمیل برای شخصی‌سازی عالی است، اما صندوق‌های ورودی شلوغ هستند.

بازاریابی پیامکی راه حل مناسبی برای این کار است که به شما دسترسی گسترده و همچنین توانایی ارائه پیام های سفارشی شده به مخاطبان هدف خود را در کانالی که همیشه از آن استفاده می کنند، می دهد. در واقع، آمریکایی ها روزانه 96 بار گوشی خود را چک می کنند.

چک کردن موبایل در روز

در این نوشته به اصول بازاریابی پیامکی می پردازیم، چرا بازاریابان محتوا دوست دارند از آن استفاده کنند و چگونه از بازاریابی پیامکی برای ایجاد یک کمپین بازاریابی استفاده کنیم.

بازاریابی پیامکی چیست؟

بازاریابی پیامکی یا بازاریابی پیامکی استفاده از پیام‌های متنی برای دستیابی به مخاطبان است و شما آزاد هستید که از آن به هر شکلی که تصور می‌کنید استفاده کنید. می توانید از آن برای موارد زیر استفاده کنید:

  • معاملات فروش فلش و تبلیغات دیگر
  • اطلاعیه ها
  • اطلاعیه های حمل و نقل
  • رهگیری سفارش
  • اعلان های سفارشی
  • پشتیبانی مشتری
  • تاکتیک های بازاریابی مبتنی بر مکان

چرا بازاریابی پیامکی جواب می دهد

بازاریابی پیامکی یک استراتژی بازاریابی عالی برای بسیاری از مشاغل و به سه دلیل کلیدی است.

مردم ترجیح می دهند پیامک بفرستند تا صحبت کنند.

بنابراین، چرا بازاریابان عاشق بازاریابی پیامکی هستند؟ خوب، چون کار می کند. و جای تعجبی وجود ندارد که چرا – 89٪ از افراد مورد بررسی گفتند که ترجیح می دهند با یک تجارت پیامک بدهند تا اینکه تلفنی صحبت کنند. و این حتی در مورد پولی که با یک استراتژی بازاریابی پیامکی در جیب خود نگه می دارید، خراش دادن سطح نیست.

بازاریابی همه‌کانالی را ممکن می‌سازد

بازاریابی پیامکی همچنین یک جزء ضروری برای بازاریابی همه‌کاناله است، که تضمین می‌کند مشتریان شما در حین انتقال از رایانه‌های خود به دستگاه‌های تلفن همراه خود به فروشگاه واقعی شما، تجربه‌ای یکپارچه دارند. این نوع ارتباط کامل به شما این امکان را می دهد که مشتریان فردی و نیازهای آنها را به خاطر بسپارید و در نهایت اعتماد ایجاد کنید و رابطه برقرار کنید.

نرخ مشارکت بالاست

بازاریابی پیامکی قبل از هر چیز یک سرویس بازاریابی مبتنی بر مجوز است – به این معنی که شما فقط به افرادی دسترسی خواهید داشت که می خواهند آنها را دریافت کنند.

و از آنجایی که به صندوق ورودی می‌رسید، برای جلب توجه در فیدهای رسانه‌های اجتماعی شلوغ یا SERPS رقابت نمی‌کنید. به همین دلایل است که نرخ های باز برای بازاریابی پیامکی به 98٪ می رسد (ایمیل معمولاً حدود 20٪ است) – که آن را به روشی مقرون به صرفه برای تعامل با مشتریان و مشتریان بالقوه تبدیل می کند.

و نرخ کلیک (CTR) داستان دیگری است. در جایی که تاکتیک‌های بازاریابی معمولی فقط پنج درصد CTR دریافت می‌کنند، نرخ کلیک بازاریابی پیامکی می‌تواند به طور متوسط ​​به ۱۹ درصد برسد.

نکات و بهترین روش های بازاریابی پیامکی

اگرچه بازاریابی پیامکی به تعامل خارج از این جهان مباهات می کند، مهم است که بازاریابان همچنان در این استراتژی بازاریابی تلاش کنند تا اطمینان حاصل کنند که مشتریانشان واقعاً تبدیل می شوند. در اینجا پنج نکته و بهترین روش بازاریابی پیامکی ما آورده شده است.

1. بمباران نکنید

پیام کوتاه به شما این امکان را می دهد که مشتریان خود را در هر کجا که هستند و در هر زمان که هستند دسترسی داشته باشید. اما این بدان معنا نیست که شما باید. اگر بیش از حد به آنها پیامک ارسال کنید، ممکن است اعتماد را از بین ببرد و باعث ریزش شود. نقطه شیرین بازاریابی پیامکی 3 پیام در هفته است.

2. آن را ساده نگه دارید

وقتی مشتریان بالقوه و مشتریان بازاریابی پیامکی را انتخاب می کنند، به شما اعتماد می کنند. آن را با پیام های طولانی و زبان طعمه کلیکی اسپم نشکنید.

بهترین پیام‌های بازاریابی پیامکی کوتاه هستند، اطلاعات مرتبط را ارائه می‌دهند.

3. بخش بندی و شخصی سازی

پیام متنی یکسانی را برای کل مشتریان خود ارسال نکنید. شما می‌خواهید مشتریانتان احساس کنند که بخشی از یک چیز خاص هستند، نه فقط تعداد دیگری در میان جمعیت. تاکتیک های ساده زیادی برای شخصی سازی محتوای پیامک شما وجود دارد:

  • با نام آنها سلام کنید.
  • از لحن مکالمه استفاده کنید .
  • محصولات و خدمات را بر اساس سابقه خرید آنها توصیه کنید.
  • پیام ها را به شخصیت خاص آنها برسانید.
  • ارسال به روز رسانی منحصر به فرد.

یک متن هشدار انحصاری ذخیره مجدد به مشتریان وفادار شما با محصول در تاریخچه خرید آنها، راهی عالی برای خوشحال کردن مشتریانتان است و قبل از اینکه به عموم مردم هشدار دهید، احساس می کنند که در حال دریافت خدمات VIP هستند.

4. برنامه های وفاداری را امتحان کنید

استفاده از بازاریابی پیامکی برای ترویج برنامه وفاداری کسب و کار شما، راهی عالی برای جذب و حفظ مشتریان شما است .

برخی از بهترین برنامه‌های وفاداری شامل پاداش‌هایی برای خرید هستند، مانند نوشیدنی رایگان در کافی‌شاپ یا ۲۵ درصد تخفیف برای خرید آتی اگر مبلغ از پیش تعیین‌شده را در مدت زمان مشخصی خرج کنند. ارائه این مشوق ها وسوسه ای است که بسیاری از مشتریان نمی توانند از آن امتناع کنند.

5. از نظرسنجی ها و بررسی ها استفاده کنید

بازخورد سنگ بنای هر کسب و کار خوب است. مشتریان دوست دارند بدانند که شما فعالانه گوش می دهید و سعی می کنید برای آنها بهتر باشید، به علاوه می توانید بازخورد را به نسخه تبلیغاتی با تبدیل بالا تبدیل کنید .

یکی از راه‌های استفاده از بازاریابی پیامکی برای بازخورد این است که بخواهید در پلتفرم مورد نظر خود با پیوند به آن پلتفرم بررسی کنید.

یا یک نظرسنجی پیامکی با چند سوال کوتاه امتحان کنید که مشتریان به راحتی می توانند در مقیاس به آنها پاسخ دهند. توجه کنید کوتاه گفتیم. بازخورد طولانی را برای یک نظرسنجی آنلاین از طریق ایمیل یا یک مکان اختصاصی در وب سایت خود ذخیره کنید.

حتی می توانید یک کوپن یا کد تبلیغاتی به مشتریانی که نظرسنجی را برای شما تکمیل می کنند، صرف نظر از اینکه به شما امتیاز می دهند، ارائه دهید. اگر آنها به شما امتیاز پایینی می دهند، می توانید از این تبلیغ برای بازگرداندن آنها استفاده کنید و امیدواریم شانس دومی برای شگفت زده کردن آنها در این روند داشته باشید.

همین امروز یک کمپین بازاریابی پیامکی ایجاد کنید

با تمام مزایا و تطبیق پذیری آن، به راحتی می توان فهمید که چرا بازاریابان عاشق استفاده از بازاریابی پیامکی هستند. از آن برای تعامل با مشتریان خود ، نگه داشتن مشتریان بالقوه در قیف فروش، سرمایه گذاری بر تاکتیک های بازاریابی مجدد، تقویت برنامه های وفاداری خود و ایجاد اعتماد با افرادی که بیشترین اهمیت را برای کسب و کار شما دارند، استفاده کنید. و پنج نکته ما را فراموش نکنید!

  1. مشترکین خود را بمباران نکنید
  2. پیام های خود را ساده و بصری نگه دارید.
  3. بخش بندی و شخصی سازی کنید.
  4. برنامه های وفاداری را ترویج کنید.
  5. از طریق نظرسنجی ها و بررسی ها بازخورد بخواهید.
Our Score