بازاریابی شبکه های اجتماعی چیست؟

بازاریابی رسانه های اجتماعی یک راه قدرتمند برای کسب و کارها در هر اندازه برای دستیابی به مشتریان بالقوه و مشتریان است. مردم برندها را در رسانه‌های اجتماعی کشف می‌کنند، درباره آن‌ها می‌آموزند، دنبال می‌کنند و از آنها خرید می‌کنند، بنابراین اگر در پلتفرم‌هایی مانند فیس‌بوک، اینستاگرام و لینکدین نیستید، فرصت را از دست می‌دهید! بازاریابی عالی در رسانه های اجتماعی می تواند موفقیت قابل توجهی را برای کسب و کار شما به ارمغان بیاورد، و حامیان نام تجاری متعهد ایجاد کند و حتی منجر به فروش و فروش شود.

بازاریابی رسانه های اجتماعی شکلی از بازاریابی دیجیتال است که از قدرت شبکه های رسانه های اجتماعی محبوب برای دستیابی به اهداف بازاریابی و برندسازی شما استفاده می کند. اما این فقط ایجاد حساب های تجاری و ارسال پست در زمانی که دوست دارید نیست. بازاریابی رسانه های اجتماعی نیازمند یک استراتژی در حال تحول با اهداف قابل اندازه گیری است و شامل موارد زیر است:

  • بهینه سازی پروفایل شما.
  • ارسال تصاویر، ویدیوها، داستان ها و ویدیوهای زنده که نشان دهنده برند شما هستند و مخاطبان مرتبط را جذب می کنند.
  • پاسخگویی به نظرات، اشتراک گذاری ها و لایک ها و نظارت بر شهرت شما.
  • دنبال کردن و تعامل با فالوورها، مشتریان و اینفلوئنسرها برای ایجاد یک جامعه حول برند خود.

اهمیت و لازم بودن فعالیت در شبکه های اجتماعی، دیگر بر کسی پوشیده نیست و بیشتر کسب و کارها در  این زمینه فعالیت گسترده ای دارند.

با توجه به این موضوع، انتخاب شرکتی معتبر و با سابقه در این زمینه بسیار می تواند به شما کمک کند.

ما تجربه کار با مشاغل بزرگ و کوچک را داریم و آماده هستیم
یک استراتژی هدفمند و برنامه ریزی کاملاً درست برای خود تهیه کنید.

مزایای بازاریابی شبکه های اجتماعی

با چنین استفاده گسترده و تطبیق پذیری، رسانه های اجتماعی یکی از موثرترین کانال های رایگان برای بازاریابی کسب و کار شما امروزه هستند. در اینجا برخی از مزایای خاص بازاریابی رسانه های اجتماعی آورده شده است:
  • کسب و کار خود را انسانی کنید: رسانه های اجتماعی شما را قادر می سازد تا کسب و کار خود را به یک شرکت کننده فعال در بازار خود تبدیل کنید. نمایه، پست‌ها و تعاملات شما با کاربران شخصیتی قابل دسترسی را تشکیل می‌دهد که مخاطبان شما می‌توانند با آن آشنا شوند و با آن ارتباط برقرار کنند و به آن اعتماد کنند.
  • ترافیک را افزایش دهید: بین پیوند در نمایه شما، پیوندهای پست وبلاگ در پست های شما و تبلیغات شما، رسانه های اجتماعی یک کانال برتر برای افزایش ترافیک وب سایت شما هستند که می توانید بازدیدکنندگان را به مشتری تبدیل کنید.
  • ایجاد سرنخ و مشتریان: همچنین می‌توانید سرنخ‌ها و تبدیل‌ها را مستقیماً در این پلتفرم‌ها، از طریق ویژگی‌هایی مانند فروشگاه‌های اینستاگرام/فیسبوک، پیام‌رسانی مستقیم، دکمه‌های تماس برای اقدام در پروفایل‌ها و قابلیت‌های رزرو قرار ایجاد کنید.
  • افزایش آگاهی از برند: ماهیت بصری پلتفرم های رسانه های اجتماعی به شما این امکان را می دهد که هویت بصری خود را در بین مخاطبان گسترده بسازید و آگاهی از برند را بهبود بخشید . و آگاهی بهتر از برند به معنای نتایج بهتر با همه کمپین های دیگر شماست.
  • ایجاد روابط: این پلتفرم ها خطوط ارتباطی مستقیم و غیرمستقیم را با فالوورهای خود باز می کنند که از طریق آن می توانید شبکه سازی کنید، بازخورد جمع آوری کنید، بحث داشته باشید و مستقیماً با افراد ارتباط برقرار کنید.

هرچه مخاطبان شما در شبکه های اجتماعی بیشتر و درگیرتر باشند، دستیابی به اهداف بازاریابی برای شما آسان تر خواهد بود.

ملزومات یک استراتژی بازاریابی رسانه اجتماعی موفق

یک استراتژی بازاریابی موفق رسانه های اجتماعی برای هر کسب و کاری متفاوت به نظر می رسد، اما در اینجا موارد مشترک همه آنها وجود دارد: دانش مخاطبان شما: از چه پلتفرم هایی استفاده می کنند، چه زمانی روی آن ها می روند و چرا، چه محتوایی را دوست دارند، چه کسانی را دنبال می کنند و موارد دیگر. هویت برند: پیامی که می خواهید به مخاطبان خود منتقل کنید چیست؟ می‌خواهید هنگام مشاهده محتوای شما چه احساسی داشته باشند؟ استراتژی محتوا: در حالی که سطحی از خودانگیختگی در شبکه های اجتماعی وجود دارد، شما به یک استراتژی محتوای ساختاریافته نیاز دارید تا بتوانید صدایی ثابت داشته باشید و به طور منظم محتوای با کیفیت تولید کنید. تجزیه و تحلیل: بینش های قابل اندازه گیری استراتژی شما را از جمله افرادی که در حال دسترسی به آنها هستید، محتوای مناسب برای اشتراک گذاری، بهترین زمان برای پست کردن و موارد دیگر آگاه می کند. فعالیت منظم: رسانه های اجتماعی یک پلتفرم بلادرنگ هستند. اگر می‌خواهید از آن برای رشد کسب‌وکارتان استفاده کنید، باید به‌طور مرتب پست بگذارید، از تعاملات با کسب‌وکار خود مطلع باشید، با روندها همراه باشید، و پروفایل‌های دقیقی را حفظ کنید. رویکرد ورودی: از رسانه های اجتماعی برای معرفی کسب و کار خود استفاده نکنید. روی ارزش افزودن از طریق محتوای مفید و جالب تمرکز کنید و اطرافیان خود را تقویت کنید. این به نوبه خود باعث ارتقای ارگانیک کسب و کار شما می شود و دیگران آن را برای شما تبلیغ می کنند.

برنامه بازاریابی شبکه های اجتماعی خود را ایجاد کنید

اکنون که اصول استراتژی بازاریابی رسانه های اجتماعی را می دانید، زمان آن رسیده است که آن را عملی کنید. برنامه بازاریابی شبکه های اجتماعی شما نقشه راه برای اجرای استراتژی شما است. این ساختاری را در اطراف تلاش های شما قرار می دهد تا بتوانید موفقیت خود را بسنجید و مطمئن شوید که منابع خود را عاقلانه خرج می کنید. 

در اینجا نحوه ایجاد طرح بازاریابی شبکه های اجتماعی خود آورده شده است :

پلتفرم های خود را انتخاب کنید: 

بر اساس مخاطبان هدف خود، پلتفرم های محبوب برای صنعت شما و همچنین پهنای باند خود انتخاب کنید. فقط تعداد پلتفرم‌هایی را که می‌توانید فعالانه با آن‌ها همراهی کنید، بپذیرید. شما همیشه می توانید با یکی شروع کنید و سپس با دستیابی به آنها آهسته تر به آن اضافه کنید.

اهداف و مقاصد را تعیین کنید: 

برای شروع باید ساده و شبیه به کار باشد، مانند پست کردن یک بار در روز به مدت یک ماه، تنظیم نمایه های خود یا انجام یک تحلیل رقابتی . هنگامی که به یک ریتم وارد شدید و بینش جمع آوری کردید، می توانید اهداف استراتژیک تری مانند افزایش دنبال کنندگان خود تا X٪ یا انتشار X [انواع محتوایی که مخاطبان خود را دوست دارند] در ماه تعیین کنید.

به طور منظم گزارش دهید و تنظیم کنید: 

از تجزیه و تحلیل هر پلتفرم استفاده کنید تا مشخص کنید کدام پست بیشترین تعامل را ایجاد می کند، آیا دنبال کنندگان بیشتری دریافت می کنید یا خیر ، و برای مشاهده جمعیت شناسی مخاطبان خود. آن‌چه را که کار می‌کند مهار و مقیاس‌بندی کنید و آنچه را که کار نمی‌کند حذف کنید.

نکات بازاریابی شبکه های اجتماعی

برای شروع بازاریابی در رسانه های اجتماعی آماده اید؟ در اینجا چند نکته بازاریابی رسانه های اجتماعی برای شروع کمپین های رسانه های اجتماعی شما آورده شده است.

محتوای متنوع ایجاد کنید

مطابق با سایر حوزه های بازاریابی آنلاین، محتوا در بازاریابی رسانه های اجتماعی برتری دارد. مطمئن شوید که به طور منظم پست می کنید و اطلاعات واقعاً ارزشمندی را ارائه می دهید که برای مشتریان ایده آل شما مفید و جالب باشد. این شامل:

  • نحوه انجام، نکات سریع
  • اخبار محلی و صنعتی
  • داده ها و بینش ها
  • نظرسنجی، سوال، مسابقه
  • به روز رسانی ها و اطلاعیه ها

همچنین به معنای استفاده از فرمت‌های متنوعی است که رسانه‌های اجتماعی ارائه می‌دهند، از جمله تصاویر، ویدیوها، داستان‌ها، پخش زنده، فروشگاه‌های آنلاین و موارد دیگر.

social-media-marketing-post-ideas